clasa scoala-foto pixabay

Tu ce ți-ai dori de la școală, de la sistemul de învățământ, pentru copilul tău?

Acum ceva timp, întâmplător, a ajuns la mine un sondaj adresat părinților. Am răspuns și mi-am vărsat tot oful legat de sistemul de învățământ din România. Un sondaj cu privire la modalitatea în care ar trebui să se desfășoare activitatea în unitățile de învățământ, astfel încât să corespundă nevoilor viitorului și cerințelor pieței de muncă.

Înainte să completez, am căutat pe internet informații despre Senatoarea Silvia Dinică, adică persoana care a inițiat acest sondaj. Am vrut să văd ce hram poartă și cât de serios este demersul său. Am citit că doamna Senator din partea USR, are la activ mai multe proiecte pe educație, unele dintre ele finalizate sub forma unor modificări la legea învățământului.

După ce am completat chestionarul, curioasă, am contactat-o pe cea care l-a inițiat. Nu contează din partea cărui partid este doamna Senator. Sau, poate, contează, având în vedere ”admirația” de care se bucură partidul ce ne guvernează (extrem de prost, părerea mea) în acest moment.

Aici se impune o precizare importantă: NU sunt membru de partid. Singura politică la care aderez este binele comunității, respectul pentru oameni. Admir și susțin oamenii care FAC ceva pentru binele nostru, pentru viitorul copiilor noștri, și nu doar se limitează la a redacta niște puncte într-o platformă-program și care rămân doar pe hârtie.

Revenind, cum spuneam, am contactat-o pe cea care a inițiat acest proiect și, înainte de a da share sondajului său, am luat-o la întrebări în privința scopului ei cu acest demers. Deh, deformația profesională. Am avut o discuție lungă despre sistemul de învățământ din România. Concluzia comună a fost că trebuie să facem ceva, noi, cei care vrem o schimbare în bine.

I-am prezentat doamnei Senator campania mea, #OreDeSiguranțăÎnȘcoli și, spre plăcuta mea surprindere, s-a oferit să mă sprijine în acest demers. Am să vă spun, în curând, ce pași am făcut, împreună, în acest sens.

Acum, însă, vreau să vă invit să răspundeți și voi, sincer și cât mai detaliat, acestui sondaj. Rezultatele vor sta la baza unui nou proiect, menit să aducă schimbări în sistemul de învățământ de la noi. Până atunci, vă las să citiți câteva dintre cele semnalate de părinții care au răspuns acestui chestionar. Printre ele, am regăsit și unele dintre răspunsurile mele 😉

B1. Care sunt principalele trei probleme cu care vă confruntați la școală? (răspuns deschis)

  • Programa:
    • grea / învechită / neactualizată / supraîncărcată
    • prea multe ore și materii
    • sistemul de evaluare depășit
    • lipsă after school sau programe after school scumpe și rare
  • Resurse
    • resurse educaționale:
      • lipsă calculatoare / mobilier
      • lipsa materialelor didactice 
      • manuale greșite / cu plată / calitatea lor
    • condiții precare
  • Cadre didactice:
    • în general, slab pregătiți/ nepregătiți / indiferenți/ blazați
    • lipsa de motivare pentru a inova educația
    • lipsa de implicare / de metodă
    • Lipsă colaborare între școală și părinți
  • Infrastructură:
    • logistica precară
    • aglomerația de mașini din jurul școlii – copiii nu au pe unde trece pentru a ajunge la școală
    • săli de clasă insuficiente – copii sunt nevoiți să învețe în 3 schimburi.
    • Număr mare de elevi într-o școală/ clasă
    • Săli de sport lipsă
  • Altele:
    • ghiozdane foarte grele
    • lipsa comunicării deschise bidirecționale
    • corupție
    • violența verbală și fizică

C1. În opinia dvs. profesorul trebuie să aibă următoarele calități (răspuns deschis):

  • Competențe / cunoștințe specifice ariei de predare / profesionalism / bine pregătit 
  • Bun pedagog / pasionat de meserie / vocație / dăruire / pasionat
  • Pregătire didactică + dorință de formare continuă
  • Deschidere către nou
  • Interes în a transmite tuturor elevilor cunoștințele necesare
  • Abilități pedagogice
  • Bun ascultător, sociabil, prietenos, deschis, cald, iubitor (cu copii), înțelegător, răbdător, empatic, tolerant, un ”părinte” pentru copii, comunicativ (comunicare asertivă), blând, proactiv, mentor, orator, psiholog, prietenos, atent, primitor, înțelegător
  • Să accepte o continuă îmbunătățire / dorința de perfecționare
  • Să fie mai degrabă mentor decât profesor
  • Corectitudine / Cu moralitate / Demnitate / Integritate / Onest / Încredere

C6. În opinia dvs., care ar fi soluțiile pentru diminuarea fenomenului de agresiune și hărțuire între elevi? (răspunsuri deschise)

  • Educația  (primită):
    • Educatia informală și nonformală – cea primită în mediul familial
    • Educație parentală și discuții deschise în școli
    • Cât mai multe activități de prevenire a violenței
    • Proiecții în cadrul unor ore speciale pentru a se prezenta consecințele acestui fenomen
    • Educarea continuă a elevilor de către părinți, dar și la școală, prin psiho-pedagogul școlii
    • Educarea copilului și măsuri drastice împotriva agresorilor din partea inspectoratului școlar
    • Ore de mindfullness și psihologie încă din clasele V-VIII
    • Sporirea cursurilor de educație civică și discutarea deschisă a subiectelor, nu predare pur și simplu
    • Angrenarea elevilor în activități de grup în timpul pauzelor
    • Proiecte în școli, campanii
  • Responsabilizarea părinților în educarea copiilor lor (nu ar trebui să fie excluse amenzile)
  • Comportament egal din partea profesorilor cu toți elevii
Mă poți urmări și pe FACEBOOK, pe INSTAGRAM, dar și pe YOUTUBE (unde te aștept să dai Subscribe).
Te poți abona la NEWSLETTER și vei primi, o dată pe lună, un e-mail de la mine cu o parte dintre articolele publicate.
Dacă ți-a plăcut (sau nu) ce-am scris, mi-aș dori foarte tare să mi-o spui. Cu un mic comentariu, cu un share, cu un like…
Eu îți mulțumesc frumos că ai intrat pe blog și te mai aștept cu drag.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close