social media for parents 2018

Social Media for Parents – locul unde mamele se-ntâlnesc și nu-și scot ghearele

Pentru a treia oară, din 2014 încoace, am mers, din nou, la școala părinților din online. Mă rog, e cam pompos spus ”școală”. Social Media for Parents, eveniment dedicat bloggerilor de parenting și organizat anual de Evensys, este, mai degrabă, locul de întâlnire al părinților digitali. Al celor care au un site de parenting și vor să afle ultimele noutăți în domeniu.

Dar nu numai despre asta este Social Media for Parents. Este și despre:

  • Networking. Adică să te (re)vezi cu ceilalți părinți (mămici și tătici) din online și să mai schimbi o vorbă, două, nouă cu ei. Discuții nu doar despre copii, ci și despre joburi, vacanțe, filme, bărbați, femei, înghețată ș.a.m.d.
  • Informație. La întâlnirile astea, creierul SMP, Cristian Manafu pe numele lui, adună de fiecare dată specialiști, care vin și ne oferă tot felul de informații utile. Medici, psihologi, nutriționiști, oameni din domeniul finanțelor, specialiști în IT, în tehnologie. Dar și bloggeri cu experiență, bloggeri de succes, care vin și împărtășesc celorlați din experiența lor. Unii mai deschiși, alții mai puțin. Vă voi lămuri mai jos de ce spun asta.
  • Întâlnirea cu eventualii sponsori.

Una dintre cele mai reușite ediții

Ediția de anul acesta, desfășurată la Hotel Caro, mi s-a părut una dintre cel mai reușite la capit. Personal, am devorat discuțiile din prima și cea de-a treia parte (ultima) a întâlnirii. Oameni pe care i-am mai ascultat, oameni pe care îi știu din online, dar și live.  Dar și speakeri pe care i-am auzit și întâlnit prima dată. În cele trei sesiuni de discuții am adunat atât de multe informații, încât va fi nevoie să vă povestesc pe rând. Adică, vor fi mai multe postări despre SMP, cu informații aaabsolut utile și digerabile și de publicul larg.

Din prima sesiune, mi-au plăcut toate cele trei vorbitoare: Otilia Mantelers, Mihaela Bilic și Mirela Horumba. Din a doua, deși a vorbit mai mult depsre diversificare, o etapă peste care am trecut de muuultă vreme, doamna doctor Valeria Herdea, Medic de Familie, Presedinte AREPMF (Asociația Română pentru Educația Pediatrică în Medicina de Familie) mi-a atras atenția în mod deosebit prin felul în care a pus unele porbleme.

Din culisele bloggingului

Acum, însă, vreau să vă povestesc despre ultima parte a ediției din acest an a Social Media for Parents, despre care ziceam, mai sus, că  mi s-a părut cea mai ok. Panelul cel mai așteptat de bloggerii care vin la Social Media for parents. De ce? Pentru că în fața participanților vin bloggeri cu trafic și comunități așa cum mulți posesori de blog și-ar dori să aibă. Este sesiunea de întrebări și răspunsuri, de know how, de tips & tricks.

Anul acesta, cel puțin din punctul meu de vedere, s-a spus lucrurilor pe nume mai apăsat ca în alți ani. S-a vorbit deschis despre bartere, despre tarife publicitare, despre acceptarea sau refuzarea unor colaborări. Informații pe care, dacă le-aș fi primit când am început blogul, m-ar fi scutit de muuuuulte dureri de cap. Vorbitori au fost: Ioana (Prințesa Urbană), Ana Nicolescu (Mămica Urbană), Ana Maria Mitruș (Meseria de părinte), Cristina Oțel, Ruxandra Luca, Alex Zamfir (Cel mai bun tată). Moderator: Florina Badea (Blog de viață sănătoasă).

Despre bartere

Alex Zamfir, singurul reprezentant al tăticilor printre atâtea mame, a fost și cea mai puternică voce. Deh, era mai pe bas 😉 Dar mi-a plăcut că el a recunoscut că nu refuză să facă bartere. La fel și Ruxandra Luca, dar și Ioana ”Prințesa Urbană”. Ce-i drept, barterele astea, atât de ocolite și de blamate în online de unii, sunt mană cerească și, vorba lui Alex, dacă sponsorul ți-ar da o mașină în regim barter, i-ai da la schimb și pe mama. Și pe tata și luna de pe cer. Altfel spus, da, se pot face și bartere la nivel înalt, însă totul depinde de valoarea produsului sau a serviciului oferit.

Sincer, dacă mi s-ar oferi un barter de genul celui pomenit de Alex, aș da și pisica… Deși, toțuși, m-aș mai gândi… Cei care tot intrați aici pe blog, știți cât de neprețuită e pisica mea, așa că, dragi dealeri auto, credeți-mă, dacă am zis că vă dau pisica pentru un barter cu o mașină, e maaaare lucru! Mai mult decât articole pe viață, pe blog 😉

Bun, revenind la ultimul panel, cel cu blog talk. Din discuțiile cu cele 6 mămici+una bucată tătic, mulți dintre bloggerii aflați la început de drum au avut ce învăța. Au împărtășit multe-multe informații pe care, începătorii, nu le-ar fi aflat la alte work-shopurile gratuite.

Care e treaba cu prezentarea blogului și cu rate-cardul?

Și încă un motiv pentru care ediția asta mi s-a părut cea mai sinceră: au răspuns unor întrebări destul de… ”intime” legate de colaborarea cu agențiile, cu sponsorii. S-a vorbit despre necesitarea unei prezentări a siteului, despre riscul expunerii copiilor pe internet, despre comportamentul nostru online și sponsorii.

  1. Orice blogger trebuie să aibă o prezentare. E ca un fel de carte de identitate a siteului. Prezentarea trebui să cuprindă neapărtat și informații precum:
  • descrierea siteului
  • trafic pe articole
  • trafic mediu pe articolele sponsorizate
  • traficul pe lună
  • cifre de pe rețelele de socializare
  • tarifele de publicitate (rate card)
  • realizări
  • crezul tău
  • brandurile cu care ai mai lucrat
  1. Prezentarea trebuie modificată o dată la trei luni, în funcție de oscilațiile de trafic.
  2. În prezentare, nu treceți limitele maxime de trafic, pentru că sponsorii se vor aștepta ca articolele plătite de ei să realizeze un trafic cel puțin la fel de mic precum cifrele din prezentare
  3. Dacă vrei să fii în liga profesionistă, frumos ar fi, ca blogger, să nu ai tarife diferențiate, în funcție de capitalul sponsorului.
  4. Poți face și bartere, dacă așa simți, dacă valoarea produsului oferit la schimb îți convine
  5. La început de drum, până te faci văzut, auzit, e recomandat să mergi pe bartere, sau chiar pe reclamă din proprie inițiativă. În timp, când ofertele te vor copleși, când munca ta va fi din ce în ce mai apreciată, timpul va deveni insiuficient, astfel că vei ajunge, în mod natural, să faci o selecție între ce faci pe barter, sau gratis și ce faci pe bani. Timpul și experiența te vor ajuta să decizi.
  6. Ne expunem prea mult copiii pe blog, ceea ce, în viitor, s-ar putea să nu le facă bine.
  7. Clienții se uită și la prezentarea la, la comportamentul tău în online

Ce nu poți garanta sponsorului

Ediția aceasta am fost un fel de purtăror de cuvânt. Căci am luat microfonul și am ridicat o problemă pe care mulți bloggeri începători, sau mai puțin, începători mi-au transmis-o:

Cum reacționezi când un client îți cere, în avans, să estimezi ce rezultate va avea un articol publicitar. Cum poți garanta anumite rezultate, în avans?

Pe scurt, nu poți anticipa nimic! Eu nu aș accepta nici dacă aș fi la început!”, a spus Ioana scurt și la obiect. De ce? Din mai multe motive:

  • Nu poți anticipa ce se va întâmpla în social media la data lansării campaniei
  • Poate pică guvernul, poate se întâmplă ceva major la nivelul societății și, atunci, clar, nimeni nu-ți mai citește ție articolul
  • Articolul tău poate avea rezultate mult mai mici ca de obicei dacă îl publici în aceeași zi cu bloggeri cu trafic și comunități mai mari decât tine
  • Nu poți garanta cifre de audiență dacă mesajul pe care sponsorul dorește să îl transmită nu e tocmai ok, nu e bine gândit, nu e de impact

Concluzii

Ziceam în titlul articolului că Social Media for Parents este locul unde mamele nu își scot ghearele. Ce-am vrut să spun cu asta? Hai, măcar acum, la final de articol, să lămuresc ”ce-a vrut să spună poetul” 😉

Păi, ca să fac ca la școală, cine a citit cu atenție partea de început a textului? Care a fost ideea principală din primele paragrafe? 😉 Hai, nu vă mai țin în picioare, ca la clasă, atunci când erați scoși la lecție. Vă spun ce de, din punctul meu de vedere, Social Media for Parents este un loc unde mamele nu își scot gharele.

  1. În primul rând, aici am văzut mereu părinți faini, care s-au bucurat să se revadă, să se cunoască. Oameni care se știu din online și se descoperă și live. Dac’-ați vedea câtă forfotă, îmbrățișări, râsete sunt în pauzele dintre paneluri! Cristi, dragă, cred că ar trebui să mărești pauzele astea, că suntem ca babele alea din banc: nu ne ajunge timpul să sporovăim 😉
  2. Atunci când, într-un grup, o mamă vorbește, știu eu, despre problemele ei cu copilul, despre deciziile luate în privința educației copiluli, nu e pusă la zid: ”Vai, dragă, dar nu se face așa! Ce mai grozăvie!”. Nu. Fiecare respectă decizia fiecăreia, indiferent că este sau nu de acord. Eu am stat la masă cu mame care au ales alimentația vegană pentru copiii lor. Nu și-au făcut semnul crucii, nu m-au stropit cu agheasmă când am povestit despre friputurile suculente pe care i le dau Alexiei. Nici eu nu am dat cu busuiocul cu apă sfințită în ele când povesteau cât de încântați erau copiii lor că le-au făcut nu-știu-ce salată minune.
  3. A fost o ocazie să mă întâlnesc, să socializez, să mă distrez alături de atâția oameni! Ca la Revelion, aproape.

Deci, în concluzia primului articol despre Social Media for Parents 2018: pe lângă că am învățat o grămadă de lucruri, m-am și distrat.

Am mai scris despre Social Media For Parents:

  1. Social Media for Parents – locul unde mamele se-ntâlnesc și nu-și scot ghearele
  2. ”E greu să fii părinte în 2018”, concluzia zilei la întâlnirea Social Media for Parents
Dacă ți-a plăcut (sau nu) ce-am scris, mi-aș dori foarte tare să mi-o spui. Cu un mic comentariu, cu un share, cu un like… Mă găsești și pe Facebook și pe Instagram. Iar dacă vrei să fii la zi cu postările mele, poți introduce adresa ta de e-mail acolo unde scrie ”Abonare  via e-mail”. Eu îți mulțumesc frumos că ai intrat pe blog și te mai aștept cu drag.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Scroll Up
%d bloggers like this: