Perioada în care sunt închise școlile se prelungește. Copiillor, parcă, începe să le placă școala de acasă, adică să facă orele online, din camera lor și nu în sala de clasă. Asta în cazul fericit al celor care fac astfel de lecții online. Încă mai sunt școli unde predarea nu se face cu ajutorul aplicațiilor onlie. Poate pentru că sunt dascăli care încă au rețineri față de aceste metode de predare. Dar și pentru că, în mod sigur, sunt mulți copii care nu au acces la telefon, la internet, la un laptop.
Însă, în toată această perioadă în care autoritățile ne spun să stăm cât mai mult în casă, până scăpăm de pandemia asta de CoronaVirus, nu trebuie să abandonăm procesul de învățare al copiilor. Dacă aveți la îndemână o conexiune la internet și un telefon sau o tabletă ori un laptop, eu zic că aveți tot ce vă trebuie pentru a-i ajuta pe copii să studieze în continuare. Acum s-au lansat atâtea aplicații GRATUITE prin care profesorii pot intra în legătură cu elevii și pot continua predarea. Care dintre ele e mai potrivită? Nu sunt în măsură să vă spun eu. Rămâne să le testați și să aflați, astfel, care este mai potrivită.
Care sunt acele aplicații? Cum să abordăm cu elevii problema COVID? Cum putem trece peste această perioadă? Despre școli închise, învățarea online, despre legătura dintre elevi-profesori-părinți în vreme de pandemie am discutat cu dascălii de excepție pe care vi i-am prezentat în campania #ProfesorPentruViitor. Prima care a abordat acest subiect a fost doamna Consuela Colțan. Ce metode și aplicații folosește domnia sa, cum a abordat problema cu elevii săi și cu părinții lor, am scris deja.
Acum, în acest articol, vă invit să descoperiți cum prodecează un alt dascăl minunat: Mirela Tanc, singurul profesor din România premiat de gigantul Microsoft. Iar în următorul articol, Gabriela Șerban va ieși la tablă și va recomanda linkuri extrem de utile, dar va vorbi și despre importanța predării la distanță.
”E important să nu abandonăm ÎNVĂȚAREA. Cred că acum trebuie să ne redescoperim/ activăm superputerile care ne-au făcut să devenim dascăli”, acesta este mesajul pe care îl transmite Mirela Tanc.
Ce recomandati dv părinților să facă în perioada asta în care trebuie să stea în casă alături de copii?
Să creeze legături mai puternice, legături slăbite de ”goana” de zi de zi, să citească, să vizioneze un film împreună, să gătească, să facă ce le place lor mai mult ca familie, dar acasă… adică să fie creativi în a găsi activități de familie și a nu crea panică. Le-am postat în grupuri sfaturi de bun simț referitoare la această perioadă, insistând pe ideea că aceste zile NU SUNT DE VACANȚĂ, ci că ele sunt, mai degrabă, o perioadă în care dăm, cu toții, un examen de RESPONSABILITATE, de empatie.
Ce faceți, ca dascăl, în perioada asta cu elevii dv?
Fac lecții online, jucăm jocuri Kahoot, Quizziz, learning app. Particip la sedințe cu colegii care îmi cer ajutorul, îi ajut să le creeze elevilor conturi pe diverse platforme. Au avut loc întâlniri cu directoarele și cu colegii din școală cu care am stabilit strategia pentru această perioadă și le-am arătat concret câteva aplicații pe care le pot folosi. Am stabilit să creăm/împărtășim împreună resurse și metode de a ține copiii de acasă aproape de școală: să facem întâlniri live cu ore ținute de noi, să le trimitem fișe, să le dăm termene, să le verificăm munca independentă la distanță, să le cerem elevilor să ne trimită întrebări, proiecte realizate acasă, etc.
Am început Școala (d)e acasă cu elevii pe platforma ZOOM. În acest moment, e cea mai bună soluție pentru noi. Există și alte alternative: Microsoft Teams și Cisco Webex, tot gratuite. Ca activitări fizice, le recomand platforma UNICEF Kid Power, prin care fac și sport și donează pachete cu mâncare pentru salvarea și protejarea copiilor mai vulnerabili din lume. De asemenea, ne derulăm în continuare proiectele în care suntem implicați, organizăm întâlniri live cu specialiști NASA, adică orice pentru a ne motiva elevii.
Ce ați discutat cu elevii și părinții pe tema asta?
Eu sunt persoana care vede o oportunitate în (aproape) orice. Bineînțeles că nu ne-am dorit COVID, dar putem profita de situația creată aprofundând materia la română, citind cărțile pe care nu am avut timp să le citim, fiind mai aproape de familiile noastre. Elevii și părinții lor știu că acum căutăm soluții la această situație (ceea ce și facem). Problema este că NU TOȚI PROFESORII au abilități digitale. Acum își dau seama ce bine ar fi fost să fi acordat mai multă atenție acestui aspect.
Acesta este cel de-al treilea articol din campania colectivă de informare prin care, alături de grupul de părinți din online, încercăm să ajutăm, să oferim informații și soluții celor preocupați de educație. Voi reveni cu noi interviuri, linkuri utile, idei oferite de alți dascăli minunați: Mirela Tanc, Gabriela Șerban, Mirela Barcan.
Din aceeași campanie fac parte:
- Școala online. Povestea asta trebuie să se termine… cu bine
- Școala de acasă. Acum e momentul să ne redescoperim puterile!
- Ghid de ocupat timpul în vreme de carantină. Doamne, cât de multe se pot face!
- Încă un articol despre COVID-19, transmitere, simptome, măsuri de precauție ș.a.m.d.