instructiuni de utilizare instagram

Instagram pentru începători sau instrucțiuni de utilizare Instagram sau tips & tricks

Prin 2008-2009 exista o vorbă pe la noi: nu ai cont pe Facebook, nu exiști. Acum, la fel și cu Instagramul. Așa că, anul trecut, am decis să îmi fac și eu un cont. Cum nu știam cu ce „se mănâncă” Insta, am căutat informați pe Google. Am tastat, pe rând, următoarele: Instagram pentru începători sau instrucțiuni de utilizare Instagram sau Instagram tips & tricks.

Firește, fiind veșnic în criză de timp, mereu citeam în diagonală ce găseam și nu înțelegeam mare lucru. Așa că am preferat să descopăr singură ce face fiecare opțiune a aplicației. Iar unde mă împotmoleam, am mers pe varianta ”sună un prieten”. Și l-am tot sunat. Și l-am tot întrebat, uneori chiar chestiuni banale, puerile. Dar el nu s-a supărat și mereu și-a făcut timp să îmi răspundă. Uneori imediat, alteori, după câteva ore. Deh, are și omul viața și programul lui. Apoi, după o altă sesiune de ”ajută blonda să nu își bulească instagramul”, i-am strecurat prietenului propunerea:

Știi ce, cred că tu ai fi un bun profesor de instagram!”. Nu am așteptat răspunsul lui, pentru că voiam să îl strâng cu ușa. Pregătisem un discurs emoționant numai ca să îl conving să accepte. Știam că are programul încărcat.

Știi, nu sunt doar eu cea care nu se pricepe la Instagram. În gașca noastră de părinți digitali suntem mai multe care am avea nevoie de meditații. Ce zici, vrei să fii profu’ nostru? Le întreb eu pe Ana și pe Lavinia. Dar vreau să îmi spui tu da, apoi, mă descurc eu cu fetele”.

intructiuni utilizare instagram - foto Mihai Raitaru (5)
Cu Robert, aka DaddyCool. Foto Mihai Raitaru

A zis ”Da”. La fel și Ana și Lavinia, de la ParentingPR. Am fost suuuper mega happy că am reușit. Ce am reușit? Să fac un om să își pună în valoare un talent: acela de a forma, de a ajuta, de a da mai departe cu drag ceea ce știe. Am fost happy că, astfel, nu doar eu profitam de pe urma cunoștințelor lui în materie de Instagram, ci întreaga comunitate de mămici și tătici creată de Ana și Lavinia sub numele de Digital Parents Talks.

Așa s-a născut tema celei de-a zecea ediții Digital Parents Talks, ”How to Instagram”, cu Robert Diaconesa, aka DaddyCool.ro ca speaker. Așadar, mulțumesc, Robert că ai acceptat propunerea mea, mulțumesc, Ana și Lavinia că ați avut încredere în alegerea mea în materie de speaker pentru cursul cu un fel de instrucțiuni de utilizare Instagram. Pentru că l-am menționat pe Robert, nu pot să nu îi amintesc și pe ceilalți doi speakeri: fotograful Mihai Raitaru, și Alina Rachieru, cea care se află în spatele brandului Pineberry, o tipă suuuper coool 😉

intructiuni utilizare instagram - foto Mihai Raitaru (2)
Alina Rachieru, la Digital Parents Talks – foto Mihai Raitaru

Gata cu mulțumirile! Recunosc, a simțit nevoia să spun toată povestea asta pentru sunt atââât de mândră de mine! Mândră că am putut contribui și eu, chiar și cu o idee, la bucuria altora.

Acum, să trec la partea mai practică. Cu liniuță de la capăt, transcriu câte ceva din cele notate de mine la această ediție de DPT. Iar la finalul articolului am să vă las câteva linkuri și către o parte dintre articolele celorlalți părinți digitali care au participat la DPT10. Regăsiți în ele și alte informații utile.

  • Înainte de orice, trebuie să știi ce vrei să faci cu contul tău de Instagram. Vrei să fie un album foto pentru familie și prieteni? Atunci fă-ți un cont privat și pui ce imagini ai chef. Vrei un cont profi, din care să scoți și bani? Atunci fă-l cât mai curat, cât mai reprezentativ. Unul care să spună cine ești, ce vrei să transmiți. Și să spună asta oricui privește imaginile, să înțeleagă asta din ele, nu din mesajele tale scrise.
  • Vrei un cont profi de Insta, atunci folosește pe Insta numele blogului/site-ului tău. Tu vrei să te faci cunoscut-ă prin prisma site-ului, nu?
  • Pentru un profil “profi” de Instagram, imaginile postate nu trebuie să fie ca o sorcovă: mii de culori, de teme, un amalgam de idei, povești.
  • Folosește același filtru de culoare, același format, nu varia pozele cu ramă cu cele fără, pozele cu blur, cu cele fără ș.a.m.d.
  • Pentru un profil profi, imaginile trebuie să aibă un numitor comun.
  • Pune doar acele imagini care te reprezintă.
  • Fiecare imagine trebuie să spună o poveste, să transmită o emoție.
  • Pune poze curate, clare. Atenție la fiecare detaliu!  Să nu apară elemente nedorite (piciorul tău în timp ce faci poză unei jucării, de exemplu. Sau să  nu se vadă un gunoi pe jos lângă floarea fotografiată – asta dacă nu gunoiul e cel pe care vrei să îl transmiți prin poza ta).
  • La o postare se pot folosi maximul 30 de cuvinte cu #
  • Când alegi #, trebuie să ai în vedere faptul că nu acelea cu milioane de utilizări te ajută la expunere. Fiind atât de mulți care le folosesc, practic, șansele scad tale de a sta cât mai mult în feed. Așa că, mai bine folosește-le pe cele cu peste 80.000 de utilizări și până în 500.000.

Vrei să crești repede pe Instagram?

  • Fă un grup de prieteni și anunță-i când ai postat. Timpul intre postarea ta și comentariile lor trebuie sa fie cât mai scurt. Cu cât timpul de reacție la postările tale e mai scurt, cu atât Insta te împinge mai în față.
  • Când intri pe Instagram, nu doar pui poze și aștepți feedback. Oferă-l și tu. În fond, Insta e o rețea de socializare interactivă!  Deci, fii activ! Lasă aprecieri la pozele altora, scrie comentarii de minimum 3 cuvinte (nu emoționale, că asta fac “roboții”).
  • Etichetează (tag) marile firme, branduri în fotografiile tale. Mulți care acum au reclame pe Insta au făcut asta la început. Brandurile au văzut conturile, le-au plăcut, au semnat contract.

Ah, și apropo: ACESTA NU ESTE contul meu de Instagram! Așa că, dacă vreți să fiți la zi cu ce postez eu pe Insta, vă aștept pe contul meu real, cel cu blogulmamei.ro, care arată așa:

instagram blogul mamei
ACESTA este contul meu de Instagram!

Mulțumiri și Conacului Grant Golescu pentru găzduire (Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6), celor de la Lidl pentru daruri, MamaPan pentru produsele delicioase și Immochan pentru agendele minunate:


Și acum, linkurile promise, alte păreri și instrucțiuni de utilizare Instagram:

Dacă ți-a plăcut (sau nu) ce-am scris, mi-aș dori foarte tare să mi-o spui. Cu un mic comentariu, cu un share, cu un like… Mă găsești și pe Facebook și pe Instagram. Iar dacă vrei să fii la zi cu postările mele, poți introduce adresa ta de e-mail acolo unde scrie ”Abonare  via e-mail”. Eu îți mulțumesc frumos că ai intrat pe blog și te mai aștept cu drag.

1 Comments

  1. Interesant articolul. Ma bucur sa vad astfel de articole si informatii pe blogurile din Romania. Consider ca Instagram este una dintre cele mai bune platforme de comunicare si promovare a continutului de pe blog.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close