Dacă ai un site, sau vrei să îți faci unul, sunt convinsă că ai auzit de SEO. Dar, ce înseamnă acest SEO și ce vrea el de la noi? Deși sunt ani buni de când se tot bate apa în piuă pe acest subiect, parcă, niciodată nu ai aflat suficiente informații. E și firesc, pentru că algoritmii onlineului sunt în continuă schimbare. Mereu apare ceva nou, mereu descoperi că sunt chestii pe care nu le știi.
Despre acest SEO am auzit și eu. Dar niciodată nu am știut cu adevărat cu ce se mănâncă. Inițialele astea trei vin de la formula magică Search Engine Optimization. Asta o poți afla la o simplă căutate pe sfântul Google.
Și, totuși, ce înseamnă SEO?
Din ce știam eu, e ceva ce ajută un site să fie pe prima pagină de Google, atunci când cineva dă o căutare pe atotștiutorul internetului. Ca magia asta să se întâmple, tu, cel care ai un site (cel puțin) trebuie să știi ce și cum să scrii. De ce să fii pe prima pagină de Google? Asta v-o spun mai încolo. Și, ca să dau din casă, vă asigur că, undeva, acolo, în străfundul nostru, mai toți deținătorii de siteuri ne dorim să fim pe prima pagină de Google.
Așa mi-am tradus eu, pe înțelesul meu, treaba asta cu SEO
Dar, pentru că eu nu sunt un specialist, mi-am luat laptopul la mine și am mers la un nou curs al Școlii de bloggeri.
Școala de bloggeri = întâlniri între bloggeri și specialiști, organizate de Parenting PR sub numele de ”Digital Parents Talks”. La începutul lui iulie, am fost la ediția cu numărul 14, ce a avut loc la OK Center (intrați voi pe link și vedeți de ce lucruri faine fac oamenii ăștia!). Ca un elev silitor ce sunt (măcar acum, la bătrânețe, să merg și eu mai des la școală), am participat la cele mai multe cursuri. Din 14, dacă am ratat patru-cinci.
De ce merg la aceste cursuri? Din două motive mari și late:
- Pentru că vreau să fiu din ce în ce mai bună în ceea ce fac.
- Pentru că îmi place foarte tare această comunitate de oameni faini.
Ce este comunitatea ”părinților digitali” Digital Parents Talks?
Este un grup al părinților din online, un grup al celor care, prin blogurile lor, pun cărămidă cu cărămidă la formarea unei comunități. O comunitate ce-și dorește să ajute, să informeze și, de ce nu, să-i formeze pe cei care, la rândul lor, vor să formeze o nouă societate. Sună cam pompos, nu? Dar, în fond, asta facem noi, părinții, cu ai noștri copii: formăm o viitoare societate. Mai bună, sper eu, decât cea în care am crescut noi.
Să revenim la SEO
Hai că m-am lăsat dusă de val! Deh, așa mi se întâmplă când vreau să vorbesc despre chestiile faine din viața mea. Acum, însă, să revin la ”balaurul SEO”. Ca la fiecare ediție de Digital Parents Talks, fetele de la Parenting PR, Ana și Lavinia, își doresc să aducă în fața noastră profesioniști în diverse domenii de interes pentru noi, cei cu siteuri. La #DPT14, i-a venit rândul lui Alexandru Guzi să ne învețe câte ceva. Enervant de tinerel, aș preciza eu. Dar, bine pregătit pe partea asta de chineză. Pardon, de SEO.
El s-a străduit să ne facă să înțelegem limba asta de neînțeles a lucrurilor din spatele unui site. Pentru că, dacă vrei să fii vizibil, nu este suficient doar să scrii. Trebuie să mai faci și tot felul de chestii tehnice pentru ca siteul tău să fie găsit de Google și, implicit, de public. Altfel, zic eu, dacă nu vrei să fii găsit, nu scrii pe internet, ci, cu pixul într-un jurnal din hârtie.
De ce vreau să mă găsească Google
Așa cum spuneam ceva mai sus, cred că oricine lansează un site, dorește să fie citit de cât mai mulți oameni. De ce? Iată câteva motive:
- Dacă Google te afișează pe prima pagină în căutări, poți avea tot mai mulți cititori
- Mai mulți cititori aduc trafic
- Traficul se obține și ca urmare a reacțiilor utilizatorilor de internet. Adică: cei care te citesc să dea share articolelor, să comenteze, să revină periodic pe site
- Traficul te aduce în atenția sponsorilor
- Sponsorii pot aduce bani
- Mai mulți sponsori = un venit mai mare și, poate, renunți la jobul plictisitor și ajungi să trăiești făcând ceea ce îți place: să scrii pe propriul site.
Firește, pe lângă cele mai sus enumerate, mai sunt și multe alte motive, printre care:
- Ești vizibil pe internet = cunoști mai mulți oameni
- Cele scrise de tine pot ajuta un număr mare de oameni, iar sentimentul că ai ajutat prin ceea ce ai postat tu pe site este absolut minunat
- Mai mulți cititori = mai multe șanse să poți afla și tu lucruri noi de la cei care te citesc. Căci, da, a scrie pe blog înseamnă și a primi informații de la ceilați, nu doar a le transmite.
În ceea ce mă privește, este vorba despre o combinație între toate cele de mai sus. Îmi place să ajut, îmi place să cunosc oameni, îmi place când văd comentarii pe blog și dialoghez cu cititorii. Și, totodată, recunosc, îmi place și că am reușit să mai fac bănuți din blog. Căci, deh, sunt și eu om, cu rate, cu facturi, cu nevoi. Însă, așa cum am spus și aici, nu fac reclamă la orice, oricum. Reclame mincinoase vedem destule la tv, sau auzim la radio.
Ce înseamnă SEO și ce vrea el de la viața noastră
Dacă nu s-a înțeles exact, din cele scrise mai sus, ce înseamnă SEO, atunci, mai fac o încercare. Sper să îmi iasă în limba română.
SEO = o sumedenie de setări și de pași pe care trebuie să îi facă un posesor de site pentru ca el să fie ușor de găsit pe internet.
Despre ce setări și pași este vorba, nu intru în detalii. Sunt chestii muuuult prea tehnice. Vă las, mai jos, două imagini din prezentarea lui Alex. Ele vă vor lămuri, sper, mai bine decât o pot face eu.
Despre SEO au scris, în limba română, adică pe înțelesul tuturor, Cristina și Vali. Și articolele lor vă vor ajuta să înțelegeți ce înseamnă SEO și cu ce se mănâncă.
Acestea fiind scrise, despre Digital Parents Talks voi mai reveni după ediția a 15-a, unde voi debuta ca speaker. Adică, mi-a venit rândul să vorbesc în fața oamenilor despre ce știu eu să fac: blogging și jurnalism.
Pentru mai multe fotografii de la #DPT14, intrați pe imaginea de mai jos: