Alo? Telefonul copilului? Ştiţi, m-a… m-a… bă…tuuut (#fiiprietenos)

Peste 2900 de copii au sunat la numărul 116111 şi au spus că au fost agresaţi, că au fost victime ale ”bullying”-ului. Discriminare, bullying, agresare… toate sunt aceeaşi ciorbă, una care ne frige pe atât de mulți, de la cel mai mic (copilul de grădiniță), până la cel mai mare! Ne lovim acest fenomen, din păcate. Noi, adulții, suntem mai tăbăciți, reuşim în cea mai mare parte să “nu punem la suflet”,  cum se spune. Dar copiii? Cu ei e altă poveste, una care, în din ce în ce mai multe cazuri, nu are happy end. Pentru că ei nu îşi pot controla emoțiile, impulsurile, lacrimile. Despre bullying ştiam foarte puține până de curând, când am participat la un eveniment al celor ce la Cartoon Network şi Telefonul Copilului. Bănuiam, intuiam una alta. Dar ce mi-a fost dat să aud la acest eveniment m-a cam băgat în sperieți. Am să va dau nişte cifre mai încolo. Însă vreau să vă relatez ce m-a îngrozit pe mine. Povestea reală a unui copil de şcoală generală care, după o serie de conflicte, a fost mutat disciplinar la o alta şcoală. Furios că şi-a pierdut colegii, a revenit la şcoala lui şi l-a bătut crunt pe copilul din cauza căruia credea el că a fost mutat. Copilul bătut a murit… Totul a pornit de la nişte tachinări între cei doi. Copilării, cum se grăbesc unii adulți să le spună. Dar pentru copii, aceste “copilării” sunt problemele lor reale, specifice vârstei lor, pe care ei le văd ca adevărate drame. Mai țineți minte că în şcoală vi se părea un capăt de țară dacă luați o notă mică? Acum pentru noi pare un fleac… Pentru copii nu este. Nici faptul că nu e băgat în seamă de colegi nu e un fleac… Sau că unul mai mare se ia de altul mai mic, ori că zilnic un copil este strigat în fel și chip de colegi, ori că este evitat pe motiv că nu are haine de firmă sau telefon de fițe. De altfel, principalele cauze ale bullying-ului în mediul urban identificate la Telefonul Copilului 116111 au fost: statutul financiar al familiei, mărcile hainelor, accesul la tehnologie.

Întrucât fenomenul bullying afectează copiii din întreaga ţară, Cartoon Network colaborează cu Asociația „Telefonul Copilului”, unul dintre cele mai importante ONG-uri din România, care abordează problemele acestora. Scopul acestei asocieri este de a informa despre bullying şi pentru a oferi consiliere şi ajutor celor care au nevoie. Și cum să fie transmis mesajul dacă  nu printr-o campanie realizată de cei doi parteneri: CartoonNetwork și Asociația Telefonul copilului?

Cu un proaspăt tătic celebru alături, în persoana lui Alex Velea, s-a dat startul campaniei “CN CLUBUL PRIETENIEI”.  Sub sloganul ”Fii prietenos, nu răutăcios!”, campania are ca obiectiv sensibilizarea și încurajarea copiilor de a lua măsuri împotriva hărțuirii și agresiunii de orice fel. Prin intermediul animațiilor, Cartoon Network îi încurajează pe copii să vorbească despre experiențele lor, să îi sprijine pe cei hărțuiți și să fie prietenoși cu toți ceilalți.

Copiii afectaţi direct sau indirect de fenomenul bullying beneficiază de consiliere din partea unor persoane cu experienţă în abordarea acestor probleme pe website-ul CartoonNetwork.ro/clubulprieteniei. Pe acest site, copiii pot afla detalii despre fenomenul bullying și hărțuire. Tot aici, ei pot viziona atât mesajul lui Alex Velea…

… cât și trei clipuri pentru fiecare parte implicată, indiferent de ce parte a baricadei se află

Bully – Fii prietenos, nu răutăcios!

Fii prietenos, nu răutăcios! – Când te întâlnești cu un bully…

Toţi se iau de acel copil? – Fii prietenos, nu răutăcios!

Campania aceasta şi-a propus un țel destul de greu de atins, căci nu e floare la ureche să schimbi mentalitatea unui popor care mulți ani a fost adeptul zicalei ”Bătaia e ruptă din rai”. Dar putem încerca și asta o facem începând cu noi, cu ai noștri copii, o putem face răspândind vestea și încurajându-i pe copii să nu stea cu mâinile în sân.

Revin cu informaţiile de la Telefonul Copilului despre fenomenul bullying în România. Cifrele sunt impresioante, și nu în sensul bun.

5 Comments

  1. interesant articol insa cei de la Cartoon Network ar trebui sa inceapa aceasta campanie in primul rand prin selectarea desenelor difuzate. Au cele mai violente desene.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Scroll Up
%d bloggers like this: